Δίαιτες

Δίαιτα Dukan

Διάσημοι ηθοποιοί, τραγουδιστές και μοντέλα, έχουν παραδεχτεί πως έχουν ακολουθήσει με επιτυχία την δίαιτα Dukan προκειμένου να χάσουν τα περιττά κιλά που τους ταλαιπωρούσαν. Εκτός όμως από τους επώνυμους, το συγκεκριμένο διατροφικό πρόγραμμα έχουν ακολουθήσει και χιλιάδες οπαδοί του ανα τον κόσμο που βρίσκουν την συγκεκριμένη δίαιτα εξαιρετικά αποτελεσματική και εύκολη. Η δίαιτα Dukan πρόκειται για μια κατά βάση πρωτεινική δίαιτα που δεν περιορίζει τις ποσότητες! Αν και σε αρκετά σημεία μοιάζει με την δίαιτα Atkins θεωρείται περισσότερο υγιεινή. Σύμφωνα με τον εμπνευστή της Δρ. Dukan o περιορισμός των υδατανθράκων βοηθάει στο να μην «ενθαρρύνεται» η αποθήκευση λίπους από την έκκριση ινσουλίνης ενώ δημιουργεί και τα τις βάσεις για μια εφ όρου ζωής διατήρησης των κιλών. Η δίαιτα βασίζεται σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο αφορά σε ένα καθαρά πρωτεινικό διατροφικό πρόγραμμα. Το δεύτερο σε εναλλαγή καθαρής πρωτείνης με πρωτείνη και λαχανικά, το τρίτο είναι το στάδιο της προσυντήρησης που εντάσσονται και κάποιες άλλες κατηγορίες τροφίμων και το τέταρτο της συντήρησης που στοχεύει στην δια βίου συντήρηση των κιλών που χάθηκαν. Επιπλέον επιτρέπονται τα αναψυκτικά light με μέτρο. Πρακάτω παραθέτουμε τις φάσεις της δίατας Dukan.

Επίθεση

Η πρώτη φάση της Δίαιτας Dukan ονομάζεται Επίθεση η Attack Phase στα Αγγλικά. Η Φάση της Επίθεσης διαρκεί από 5 έως 10 ημέρες. Αυτό εξαρτάται από το πόσο παραπάνω κιλά έχετε και πόσο γρήγορα προχωράτε.

Ο κύριος στόχος της Φάσης της Επίθεσης είναι να εισάγει καλές διατροφικές συνήθειες και να μάθετε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που προκύπτουν με την πείνα. Για τους περισσότερους αυτή η φάση είναι η φάση που χάνετε πολύ βάρος σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στις άλλες φάσης συνεχίζεται να χάνετε βάρος, άλλα με πιο αργό ρυθμό. Οι πρώτες μέρες της Φάσης της Επίθεσης είναι οι πιο δύσκολες. Πρέπει σε αυτή την φάση να αντιμετωπίσετε παλιές διατροφικές συνήθειες. Καθώς σε αυτή την φάση απαγορεύονται αρκετές τροφές μπορεί να προκληθεί εξάρτηση σε τροφές όπως η ζάχαρη ή η σοκολάτα. Στη πρώτης φάση της Δίαιτας Dukan είναι κοινό να αισθάνεστε συχνά κουρασμένος και να εξαντλήστε εύκολα. Για αυτό το λόγο προσπαθήστε να μην κάνετε εντατικές ασκήσεις σε αυτή την φάση. Η κούραση και η εξάντληση, καθώς και η λαχτάρα για υδατάνθρακες περνάνε μετά από τρεις ημέρες. Μάλιστα αρκετοί άνθρωποι αναφέρουν ότι μετά από της τρεις μέρες είδαν μια αύξηση της ενέργεια τους. Αυτό που πρέπει να προσέχετε στη Φάση της Επίθεσης είναι να τρώτε το λιγότερο τρία γεύματα την ημέρα. Η μερίδες πρέπει να είναι αρκετά μεγάλες έτσι ώστε να μην νιώθετε ποτέ πεινασμένοι. Οι πρώτες ημέρες της Δίαιτας Dukan είναι αυτές που μπορεί να εμφανιστούν και οι παρενέργειες της Δίαιτας Dukan. Μια από αυτές της παρενέργειες είναι η δυσκοιλιότητα, εξαιτίας της μικρής ποσότητας σε ίνες των τροφών που επιτρέπονται σε αυτή την φάση. Για να βοηθηθείτε σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να προσθέσετε στην διατροφή πίτουρα βρώμης, πίτουρα σιταριού και να πίνετε αρκετά νερό. Μια άλλη παρενέργεια είναι η κακή αναπνοή. Η κακή αναπνοή είναι καλό σημάδι καθώς είναι ένδειξη ότι το σώμα σας καίει λίπος. Για να το αντιμετωπίσετε μπορείτε να πίνετε νερό ή να μασήσετε τσίκλες χωρίς ζάχαρη.

Κανόνες της Φάσης της Επίθεσης

Επιτρεπόμενες τροφές στην φάση της Επίθεσης της Δίαιτας Dukan

Κρουαζιέρα

Η Φάση της Κρουαζιέρας (Cruise Phase), που ακολουθεί την φάση της Επίθεσης, έχει ως στόχο να χάσετε σταδιακά κιλά μέχρι να φτάσετε το στόχο σας. Αυτός ο στόχος πετυχαίνετε ανταλλάσοντας μέρες με καθαρή πρωτεΐνη με μέρες με πρωτεΐνη και λαχανικά. Ένας υγειές ρυθμός είναι να χάνετε 1 κιλό την εβδομάδα. Αυτός ο ρυθμός μπορεί να φανεί πολύ αργός εάν το συγκρίνετε με την γρήγορη απώλεια βάρους της Φάσης της Επίθεσης, άλλα είναι καλύτερος για μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Οι τρεις πιο συνηθισμένοι τρόπο εναλλαγής είναι:

Από την προτεϊνη επιτρέπονται οι ίδιες τροφές που επιτρέπονται και στην Φάση της Επίθεσης. Ενώ από τα λαχανικά επιτρέπονται τα παρακάτω.

Λαχανικά που επιτρέπονται στην Φάση της Κρουαζιέρας της Δίαιτας Dukan

Οι κανόνες της Φάσης της Κρουαζιέρας

Προσοχή: Μην εξαλείφετε της προτεϊνες από την διατροφή τις ημέρες με προτεϊνη και λαχανικά. Αυτή η φάση διαρκεί μέχρι να χάσετε όλα τα κιλά που θέλετε.

Εδραίωση

Η τρίτη φάση της Δίαιτας Dukan ονομάζεται Εδραίωση. Ο στόχος της Φάσης της Εδραίωσης είναι να διατηρήσετε τα κιλά που έχετε χάση και να μην τα πάρετε ξανά. Η Φάση της Εδραίωσης ακολουθεί την Φάση της Κρουαζιέρας στην οποία έχετε κάνει την περισσότερη και δυσκολότερη δουλειά και έχετε χάση τα περιττά κιλά που θέλετε. Άλλα σε αυτή την στιγμή πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να μην μπορέσετε να διαχειριστείτε το βάρος και να πάρετε ξανά τα κιλά που χάσετε. Το καλό με την Φάση της Εδραίωσης είναι ότι μπορείτε να προσθέσετε στην διατροφή σας γευστικότατες τροφές τα οποία απαγορεύονται στη Φάση της Κρουαζιέρας.

Πόσο διαρκεί η Φάσης της Εδραίωσης

Για να υπολογίσετε πόσες ημέρες διαρκεί η Φάση της Εδραίωσης πολλαπλασιάζετε τα κιλά που χάσατε με τον αριθμό 11. Για παράδειγμα: Εάν έχετε χάσει 9 κιλά η Φάση της Εδραίωσης θα διαρκέσει 9 x 11 = 99 ημέρες.

Οι κανόνες της Φάσης της Εδραίωσης

Οι κανόνες είναι:

Σταθεροποίηση

Η Φάση της Σταθεροποίησης της Δίαιτας Dukan είναι η τελευταία φάση. Όταν έχετε φτάσει σε αυτή την φάση τα δύσκολα έχουν περάσει, έχετε χάσει τα κιλά που θέλατε και έχετε καταφέρει να τα κρατήσετε μακριά. Παρόλο που το σώμα σας έχει περάσει τον κίνδυνο να πάρει βάρος ξανά, υπάρχει πάντα το κίνδυνο να σας προδώσει το μυαλό σας. Μπορεί να πιστεύετε ότι δεδομένου ότι χάσατε τόσο πολλά κιλά μπορείτε να αρχίσετε να τρώτε οτιδήποτε. Η τελευταία φάση της Δίαιτας Dukan είναι ένα σύνολο από κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε για όλη την ζωή σας. Ο σκοπός τους δεν είναι να σας περιορίσουνε άλλα να σας καθοδηγήσουν, έτσι ώστε να μην πάρετε ποτέ ξανά βάρος και να έχετε μια υγιείς ζωή.

Οι κανόνες της Φάσης της Σταθεροποίησης

Ημέρα καθαρής πρωτεΐνης

Μπορείτε να τρώτε ότι θέλετε για έξι ημέρες την εβδομάδα άλλα μια ημέρα θα πρέπει να τρώτε μόνο πρωτεΐνη. Με αυτό τον τρόπο θα θυμηθείτε τις προσπάθειες που κάνατε για να κερδίσετε το καινούριο σας σώμα. Η Δίαιτα Dukan προτείνει την Παρασκευή σαν την ημέρα καθαρής πρωτεΐνης, άλλα ένα σας είναι πιο εύκολο μια άλλη ημέρα μπορείτε να την επιλέξετε. Πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας ότι η ημέρα καθαρής πρωτεΐνης πρέπει να είναι η ίδια κάθε εβδομάδα και να μην την αλλάξετε.

Να είστε πάντα δραστήριος

Δεν χρειάζεται να μείνετε όλη τη ν ημέρα στο γυμναστήριο, άλλα να προσπαθήστε να θυμόσαστε τα απλά μαθήματα που μάθατε σε όλη την διάρκεια της Δίαιτας Dukan. Ένα δεν γυμνάζεστε, όπως θ’ έπρεπε να κάναμε όλοι, προσπαθήστε να είναι ενεργή σε όλοι την διάρκεια της ημέρας. Χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί του ασανσέρ, μην χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητο για μικρές αποστάσεις άλλα πηγαίνετε με τα πόδια.

Καταναλώσετε πίτουρο βρόμης καθημερινά

Το πίτουρο βρόμης βοηθάει την χώνεψη και όταν ανακατεύετε με άλλες τροφές μειώνει την ποσότητα των θερμίδων που απορροφάται από τον οργανισμό. Επίσης διογκώνετε στο στομάχι και αισθάνεστε χορτάτος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ένα το καταναλώσετε καθημερινά θα σας βοηθήσει να μειώσετε την λαιμαργία και να τρώτε λιγότερα.

Έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας

Για να φτάσετε στην Φάση της Σταθεροποίησης της Δίαιτας Dukan, έχετε διασχίσει ένα μακρύ δρόμο. Έχετε μάθει αρκετά για της τροφές, τι είναι καλό για το σώμα σας και τι το βλάπτει. Επίσης το σώμα σας έχει συνηθίσει τις καινούριες τροφές, και μπορεί να σας οδηγήσει στο τι να τρώτε και πόσο να τρώτε. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να έχετε την θέληση να τον ακούσετε.

Καταναλώστε προϊόντα με λίγα λιπαρά

Το πολύ λίπος δεν κάνει καλό στο σώμα σας και ειδικά στην καρδιά σας. Προσπαθήστε να κολλήσετε με light προϊόντα. Να τρώτε σκληρά τυριά μόνο περιστασιακά.

Αποφύγετε τα προϊόντα που περιέχουν ζάχαρο

Μην καταναλώνετε προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη, ακόμα και αυτά με λίγη περιεκτικότητα. Παρόλο αυτά μπορείτε να καταναλώνετε τσίκλες χωρίς ζάχαρη

Μην βιαστείτε όταν τρώτε

Το κάθε γεύμα πρέπει να διαρκέσει το λιγότερο 10 λεπτά. Αυτό θα δώσει το χρόνο στο εγκέφαλο να καταλάβει ότι έχετε φάει, και να αισθάνεστε χορτάτος όταν πραγματικά θα είστε χορτάτος. Όταν τρώτε να πίνετε νερό. Αυτό θα σας κάνει να τρώτε πιο σιγά και θα γεμίσει το στομάχι.

Εάν πάρετε κιλά

Εάν δείτε ότι παίρνετε κάποια κιλά μην περιμένετε να πάρετε και άλλα. Βάλετε δυο ημέρες καθαρής πρωτεΐνης στο πρόγραμμα σας που θα σας βοηθήσει να μπείτε ξανά στο σωστό δρόμο